Το
Δ.Σ. του ΕΣΕΠ του ΤΕΙ Πειραιά, μελέτησε
συστηματικά το Ν/Σ που κατέθεσε το Υπ.
Παιδείας για την «Διάρθρωση της
Ανώτατης Εκπαίδευσης και ρύθμιση
θεμάτων του Τεχνολογικού τομέα αυτής»
και διαπίστωσε τα εξής:
|
Αν
και το Ν/Σ έχει μια σειρά από θετικές
διατάξεις και επαναλαμβάνει σε
σημαντικά σημεία την ισχύουσα
Νομοθεσία όπως:
|
Α.
Αναγνώριση του Ανώτατου χαρακτήρα και
των δικαιωμάτων των Ιδρυμάτων σύμφωνα
με το Άρθρο 16 του Συντάγματος, αφού
εξασφαλίζεται και η
πλήρης αυτοδιοίκηση (Άρθρο 5 του Ν/Σ).
|
Β.
Αναγνώριση της συνέχειας του γενικού
Νομοθετικού Πλαισίου με οριακές
ρυθμίσεις, εκτός από αυτές που αφορούν
το Εκπ. Προσωπικό.
|
Γ.
Αναλογία των γενικών χαρακτηριστικών
λειτουργίας με αυτήν των
Πανεπιστημιακών Ιδρυμάτων.
|
Δ.
Η αναγνώριση του πτυχίου ως βασικού
τίτλου σπουδών Ανώτατης Εκπαίδευσης
που οδηγεί σε μεταπτυχιακές σπουδές.
|
Εν
τούτοις αφήνει αναπάντητα και
εκκρεμή πολύ σημαντικά θέματα, με
αποτέλεσμα να
προκαλεί την μεγάλη αναταραχή που
παρουσιάζεται στα Ιδρύματα.
Συγκεκριμένα:
|
-
Δεν αντιμετωπίζεται το θέμα της
«παραγωγής» γνώσης και της
Εφαρμοσμένης Έρευνας, ενώ
χρησιμοποιείται ο αναχρονιστικός
όρος «μη Πανεπιστημιακός τομέας»
που έχει εγκαταλειφθεί στην
Ευρώπη και δεν υπήρχε στην
ισχύουσα νομοθεσία που
επαναλαμβάνεται (Άρθρο
16 του Ν.2817/90).
|
-
Δεν δίνεται η δυνατότητα οργάνωσης
μεταπτυχιακών σπουδών από τα ΤΕΙ
αυτοτελώς, όταν πληρούν τις
αναγκαίες προϋποθέσεις όπως τα
αντίστοιχα Πανεπιστήμια, ενώ σε
περίπτωση συνδιοργάνωσης
μεταπτυχιακών τμημάτων με Παν/κα
τμήματα πρέπει να συνυπογράφουν τους
αποδιδόμενους τίτλους. Σε κάθε άλλη
περίπτωση τα ΤΕΙ θα παίζουν το ρόλο
προσφοράς υπηρεσιών β’ κατηγορίας ή
και υπηρετικών εργασιών (διάθεση
χώρων και εγκαταστάσεων).
|
-
Δεν εξασφαλίζεται η συνέχεια των
πτυχίων και η διατήρηση όμοιων
επαγγελματικών δικαιωμάτων των
σημερινών σπουδαστών και των αποφοίτων,
πριν και μετά την ρύθμιση με ρητή
διάταξη αφού η πολιτική βούληση θα
τεθεί σύντομα σε δικαστική κρίση με
αμφισβητούμενη έκβαση.
|
-
Δεν εξασφαλίζεται η ομαλή και συνεχής
λειτουργία της Διοίκησης και της
δημοκρατικής ανάδειξης των οργάνων . Με
πρόσχημα τον Νόμο προσφέρεται παράταση
θητείας των οργάνων Διοίκησης,
Πρόεδρος κλπ. που είναι επέμβαση στην
αναδεικνυόμενη αυτοτέλεια των
Ιδρυμάτων. Θα τολμούσε ο κ. Υπουργός να
κάνει κάτι ανάλογο στα Πανεπιστήμια;
|
-
Η πρωτοφανής κακότητα, με την οποία
αντιμετωπίζεται το Εκπ. Προσωπικό από
την επιτελική ομάδα του Υπ. Παιδείας
που σχεδιάζει και διατυπώνει τις
διατάξεις του Ν/Σ, για άγνωστους λόγους,
επιμένει σε μια υποτιμητική και
προσβλητική μεταχείριση άξιων,
έμπειρων και πολύτιμων εκπαιδευτικών
που τους υποβαθμίζει και τους
υποβάλλει σε μια ανώφελη κρίση
άγνωστης προσδοκώμενης ωφέλειας, αφού
ακόμα και αν δεν είναι επιτυχής, τα ίδια
πρόσωπα θα εξακολουθούν να διδάσκουν
στα Ιδρύματα και να δίνουν τίτλους και
γνώσεις για πολλά χρόνια με
υποβαθμισμένο όμως κύρος, δικαιώματα
και διάθεση για προσφορά. Μετά το 2005 η
τύχη του προσωπικού είναι άγνωστη.
|
Φυσικά
την ευθύνη για το καταστροφικό για την
λειτουργία των Ιδρυμάτων αποτέλεσμα,
δεν θα έχουν οι κακοί ή ανίκανοι ή
εμπαθείς σύμβουλοι, αλλά η πολιτική
ηγεσία του Υπ. Παιδείας.
|
Τα
Ιδρύματα θα παραμείνουν για πολλά
χρόνια σε συνεχή αναταραχή και
υποβάθμιση αφού όλο το προσωπικό θα
βρίσκεται σε αγανάκτηση και σε
υποτίμηση χωρίς δικαίωμα συμμετοχής
στην διοίκηση (που είχε μέχρι σήμερα),
χωρίς δικαίωμα συμμετοχής στα
εκλεκτορικά σώματα (που είχε μέχρι
σήμερα) με χαμένο τον τίτλο και τα
δικαιώματά του. Από τακτικός καθηγητής
π.χ. γίνεται Αναπληρωτής καθηγητής σε
Προσωποπαγή θέση και απαιτούνται δύο
κρίσεις και κάποια χρόνια για να ξανα-αποκτήσει
τα σημερινά του δικαιώματα με
αυξημένες εν τούτοις υποχρεώσεις. Μόνο
αρρωστημένοι εγκέφαλοι θα
δημιουργούσαν τέτοια ανατροπή στην
μετάβαση, χωρίς καμιά ουσιαστική
προσδοκώμενη ωφέλεια από
εκπαιδευτικούς που τους αναγνωρίζεται
αναμφισβήτητα από κάθε πλευρά η
μέγιστη προσφορά τους.
|
Τα
κείμενα του Υπουργείου Παιδείας, οι
δηλώσεις του Υπουργού και η εισηγητική
έκθεση του Ν/Σ επιβεβαιώνουν την
αναγνώριση της αξίας των Εκπαιδευτικών
στα λόγια αλλά όχι στην πράξη.
|
Με
όλα τα πιο πάνω, το Δ.Σ. του ΕΣΕΠ του ΤΕΙ
Πειραιά αποφασίζει τα εξής:
|
1.
Καλεί τον Υπουργό της Παιδείας να
αναλογιστεί την τεράστια ευθύνη του
για το μέλλον των ΤΕΙ. Να μην επιτρέψει
την ανατροπή της ανοδικής πορείας τους,
εξ αιτίας των ανώφελων και άσκοπων,
προσωπικών, αφελών και αψυχολόγητων
ενεργειών των συνεργατών του.
|
2.
Η συνέχιση της αποχής από τις
εξετάσεις είναι χωρίς νόημα αφού
μεταφέρονται τον Ιούνιο και ως εκ
τούτου οι εκπαιδευτικοί πρέπει να
ανταποκριθούν στην απόφαση του
Συμβουλίου του ΤΕΙ αμέσως. Η
Γ.Σ. θα συνεχιστεί κανονικά την Πέμπτη
29/3/2001, ώρα 10.30.
|
3.
Το Συμβούλιο του Συλλόγου
αναλαμβάνει πρωτοβουλία ενημέρωσης
της κοινής γνώμης για τα πολύ σοβαρά
θέματα που συνδέονται με την
επεξεργασία και την ψήφιση του Ν/Σ από
την Βουλή και τις σοβαρές επιπτώσεις
που μπορεί να προκαλέσει στην εξέλιξη
της Παιδείας στην Ελλάδα.
|
Δεν
πρέπει
να
επιτρέψουμε
σε
μια
μικρή
ομάδα
κακών
συμβούλων
να
εμποδίσουν
την
συνέχιση
της
λαμπρής
ανοδικής
πορείας
των
Ιδρυμάτων.
|
Κύριε
Υπουργέ, Εμποδίστε τους να
ολοκληρώσουν το επικίνδυνο έργο τους
αμέσως, γιατί αλλιώς θα έχετε
ολόκληρη την ευθύνη.
|
Ο
ΓΕΝ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
: Ι.ΡΟΥΣΙΑΣ ----- Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ : ΑΡΙΣΤ.
ΜΑΚΡΥΓΙΑΝΝΗΣ
|
|